|
תכנית הלימודים בלשון, הבנה והבעה לחטיבה העליונה,
2 יח"ל
|
|
כיתה י'
|
3 ש"ש. בסיומה של שנה זו ייבחנו התלמידים בשאלון א' בלשון, שערכו יחידת לימוד אחת, הכוללת את חומר הלימודים מכיתה ט' ומכיתה י, וערכו בציון הבגרות הסופי הוא 40%.
|
|
? מערכת הצורות: חזרה והרחבה על הפועל והשם בגזרת החסרים, שם המספר ומילות היחס
|
|
? תחביר: סוגי משפטים, המרות – דיבור ישיר ודיבור עקיף, פעיל – סביל
|
|
? אוצר המילים והמשמעים: המילון – סימנים ומושגים, השוואה בין מילונים, פוליסמיה והומונימיה, צירופי מילים, שאלות על נרדפות, ניגודים, שדה סמנטי והיכללות בהקשר לטקסט
|
|
? הבנה והבעה: שאלות הבנה על מטרת הטקסט, תכניו, מבנהו והאמצעים הרטוריים המשרתים אותו; כתיבת סיכום בורר וסיכום באמצעות סוגות כתיבה אחרות; קריאת טקסט חזותי והמללתו
|
|
כיתה יא' או יב' (מב"ר)
|
3 ש"ש או 6 ש"ש (מב"ר). בסיומה של שנה זו ייבחנו התלמידים בשאלון ב', שערכו יחידת לימוד אחת, וערכו בציון הבגרות הסופי במקצוע הוא 60%.
|
|
במסגרת מיזם מיוחד בהבנה ובהבעה בהערכה חלופית, 50% מציון הבחינה בשאלון ב' יינתנו על ידי מורה־הכתה על תהליך הכנת תלקיט עבודות בהבנה והבעה וכתיבת חיבור טיעון במסגרתו.
|
|
G מערכת הצורות: כל הגזרות: שלמים, חסרים, נחים (פי"ו, עי"ו, נל"י/ה, נל"א) וכפולים בפועל ובשם העצם, דיוקי הגיה.
|
|
G תחביר: משפט שמני, חלקים בלתי־תלויים במשפט, מבנים של משפטים: ייחוד, כולל וסתמי, סוגי פסוקיות במשפט המורכב, המרות מסוג משפט אחד למשנהו, דו־משמעות תחבירית, תקינות תחבירית.
|
|
G הבנה והבעה: התמקדות בהכרת טקסט טיעון דו־צדי ששיאה בכתיבת חיבור מסוג זה, על נושא שייבחר על ידי התלמיד מתוך מגוון נושאים שיוצעו לו.
בחזרה לדף הלשון
|
|