logo   logo
כניסה למערכת

 

תכנית המגמה לחינוך גופני  בהיקף 5 יח"ל,

כיתות י'-י"ב

 

 

 

המגמה לחינוך גופני נועדה לתלמידים המעוניינים להעמיק בלמידת מיומנויות בתחום החינוך הגופני , הספורט וגוף האדם מצד אחד, ובנושאי ידע והבנה הקשורים בתכנים  רלוונטיים מצד שני.

 

 

 

התכנית מציעה איזון בין החומר המקצועי עיוני-והחומר המעשי ומאפשרת גם לאוכלוסיות תלמידים הטרוגניות ברמות מגוונות של שליטה במיומנויות גופניות

 

 

 

†          התחומים המעשיים (מורה: רני בן נחום)

 

                      א.        מיומנויות ספורטיביות . קורס עוזרי מדריכים, שיפוט והדרכה בכדורעף.

 

                       ב.        התנסות אישית בהעברת חלק משיעור מעשי לעמיתים. 

 

                       ג.         התנסות והבנה בפעילויות ספורטיביות מגוונות: חדר כושר, משחקי נופש ועוד.

 

                       ד.        ארגון מפעלים.

 

                      ה.        נופש ופנאי

 

 

 

†          התחומים העיוניים (מורה: רני בן נחום )

 

                      א.        היבטים פסיכולוגיים וחברתיים בחינוך הגופני:  מושגי יסוד בפסיכולוגיה וסוציולוגיה של הספורט.  מבנה האישיות של הספורטאי, ביצועים בספורט,  היבטים חברתיים בספורט התחרותי.

 

                       ב.        תולדות החינוך הגופני והספורט – תרבות הגוף והספורט.

 

 

 

†          התחומים העיוניים (מורה: ד"ר רון מור)

 

                      א.        היבטים ביולוגיים, פיסיולוגיים ובריאותיים בחינוך הגופני:  אנטומיה, פיסיולוגיה, פיסיולוגיה של המאמץ.

 

                       ב.        פעילות גופנית וחינוך לבריאות: תזונה, השמנה, יציבה, פגיעות ספורט, מחלות והדרך למניעתן, עישון , אלכוהול, סמים בספורט, הרפיה ועוד.

 

                       ג.         תורת הכושר הגופני: הגדרת הכושר הגופני ומרכיביו, עקרונות האימון הגופני, שיטות  ואמצעים לשיפור הכושר הגופני.

 

 

 

†          נושאים נוספים

 

Š    יום פעילות אתגר.

 

Š    ביקור והתנסות במעבדות במכון "וינגייט" או "אוהלו"  בהקשר לנושאים הנלמדים.

 

Š    קורס בסיסי בהגשת עזרה ראשונה.

 

 

 

†          החלוקה על פי שנות לימוד

 

 

 

‡   כתה י', 4 ש"ש

 

o       אנטומיה ,פיסיולוגיה , תורת הכושר הגופני

 

o       קורס עוזרי מדריכים (כדורעף)

 

 

 

‡   כתה י'א,  6 ש"ש

 

o       אנטומיה ,פיסיולוגיה, תולדות החינוך הגופני

 

o       היבטים בריאותיים

 

o       פסיכולוגיה

 

o       המשך קורס מדריכים (כדורעף)

 

o       בגרות 3 יח'ל  עיוני ויחידה מעשית.

 

o       כושר גופני – השלמה מכיתה י'( עיוני ומעשי)

 

 

 

‡   כתה י'ב , 5 ש"ש

 

o       הרחבה בתחום נבחר - אנטומיה או פסיכולוגיה (החלטה לפי התאמת התלמידים לנושא )

 

o       בגרות יחידה חמישית.

 

o       פסיכולוגיה, סוציולוגיה ותולדות החינוך הגופני והספורט.