|
תכנית המגמה לחינוך גופני בהיקף 5 יח"ל,
כיתות י'-י"ב
|
|
|
|
המגמה לחינוך גופני נועדה לתלמידים המעוניינים להעמיק בלמידת מיומנויות בתחום החינוך הגופני , הספורט וגוף האדם מצד אחד, ובנושאי ידע והבנה הקשורים בתכנים רלוונטיים מצד שני.
|
|
|
|
התכנית מציעה איזון בין החומר המקצועי עיוני-והחומר המעשי ומאפשרת גם לאוכלוסיות תלמידים הטרוגניות ברמות מגוונות של שליטה במיומנויות גופניות
|
|
|
|
התחומים המעשיים (מורה: רני בן נחום)
|
|
א. מיומנויות ספורטיביות . קורס עוזרי מדריכים, שיפוט והדרכה בכדורעף.
|
|
ב. התנסות אישית בהעברת חלק משיעור מעשי לעמיתים.
|
|
ג. התנסות והבנה בפעילויות ספורטיביות מגוונות: חדר כושר, משחקי נופש ועוד.
|
|
ד. ארגון מפעלים.
|
|
ה. נופש ופנאי
|
|
|
|
התחומים העיוניים (מורה: רני בן נחום )
|
|
א. היבטים פסיכולוגיים וחברתיים בחינוך הגופני: מושגי יסוד בפסיכולוגיה וסוציולוגיה של הספורט. מבנה האישיות של הספורטאי, ביצועים בספורט, היבטים חברתיים בספורט התחרותי.
|
|
ב. תולדות החינוך הגופני והספורט – תרבות הגוף והספורט.
|
|
|
|
התחומים העיוניים (מורה: ד"ר רון מור)
|
|
א. היבטים ביולוגיים, פיסיולוגיים ובריאותיים בחינוך הגופני: אנטומיה, פיסיולוגיה, פיסיולוגיה של המאמץ.
|
|
ב. פעילות גופנית וחינוך לבריאות: תזונה, השמנה, יציבה, פגיעות ספורט, מחלות והדרך למניעתן, עישון , אלכוהול, סמים בספורט, הרפיה ועוד.
|
|
ג. תורת הכושר הגופני: הגדרת הכושר הגופני ומרכיביו, עקרונות האימון הגופני, שיטות ואמצעים לשיפור הכושר הגופני.
|
|
|
|
נושאים נוספים
|
|
יום פעילות אתגר.
|
|
ביקור והתנסות במעבדות במכון "וינגייט" או "אוהלו" בהקשר לנושאים הנלמדים.
|
|
קורס בסיסי בהגשת עזרה ראשונה.
|
|
|
|
החלוקה על פי שנות לימוד
|
|
|
|
כתה י', 4 ש"ש
|
|
o אנטומיה ,פיסיולוגיה , תורת הכושר הגופני
|
|
o קורס עוזרי מדריכים (כדורעף)
|
|
|
|
כתה י'א, 6 ש"ש
|
|
o אנטומיה ,פיסיולוגיה, תולדות החינוך הגופני
|
|
o היבטים בריאותיים
|
|
o פסיכולוגיה
|
|
o המשך קורס מדריכים (כדורעף)
|
|
o בגרות 3 יח'ל עיוני ויחידה מעשית.
|
|
o כושר גופני – השלמה מכיתה י'( עיוני ומעשי)
|
|
|
|
כתה י'ב , 5 ש"ש
|
|
o הרחבה בתחום נבחר - אנטומיה או פסיכולוגיה (החלטה לפי התאמת התלמידים לנושא )
|
|
o בגרות יחידה חמישית.
|
|
o פסיכולוגיה, סוציולוגיה ותולדות החינוך הגופני והספורט.
|
|
|