logo   logo

סיור מגמת אמנות בתל-אביב
 4.2.10

חזור לדף מקצוע האמנות

בבוקר יום חמישי עלינו על האוטובוס, תלמידי מגמת אמנות י'-י"ב ומורותיהן, ושמנו פעמינו לכיוון העיר הגדולה, תל אביב, ליום שכולו אמנות.

התחלנו במוזיאון תל אביב לאמנות, שם צפינו בארבע תערוכות:

b                        אוסף יהודה אסיא. אוסף יצירות של אמנים ישראלים מתחילת המאה העשרים: ראובן רובין, אבל פן, משה מוקדי, יוסל ברגנר ועוד רבים וטובים. המדריכה של מוזיאון העבירה אותנו בין היצירות וראינו את השינויים בתיאור דמות האדם, הדומם והנוף הארצישראלי.

b                        יורם רוזוב – "נופים ואבני דרך". רוזוב מצייר נופים, מחסומים, חיילים, מחנות השמדה, גדרות ומחסומים. הנושאים לקוחים מהמציאות הישראלית – יהודית העכשווית וההיסטורית ומציגים את התפוררותו של החלום הציוני.  הצבעוניות עזה, הטקסטורות עשירות והאוביקטים ממלאים את חלל הבד באופן מלחיץ. ראינו עד כמה התלייה (עבודת האוצרות) יכולה להיות משמעותית ולהוסיף נדבך על המסר אותו מעבירות העבודות.

b                        ארם גרשוני – "עבודות חדשות". ארם גרשוני מצייר בסגנון ראליסטי כמו שציירו ציירי הרנסנס והבארוק. הוא מציג כשרון יוצא דופן. עמדנו נפעמים מול היצירות והתקשינו להאמין שמדובר בציור של שמן על בד ולא בצילום.

b                        גולת הכותרת הייתה תערוכתו של צדוק בן דוד "טבע האדם". פסלים ענקיים מפלדה גזורים כאילו היו מגזרות של נייר.  הסתובבנו בניהם, עשינו קצת פוזות למצלמה ובעיקר התרשמנו מאד.

לאחר שיצאנו מאולם הפסלים עברנו לאולם אחר בו, כך הובטח לנו, נראה מיצב: שדה של פרחים שחורים. אחרי הסבר קצר על איך, מה ולמה נכנסנו. בכדי לא להרוס את גורם ההפתעה והחוויה שבצפייה למי מכם שעוד רוצה ללכת ולצפות בתערוכה.... נעצור  את סיפרונו כאן!

בדרך לאוטובוס הספקנו עוד לראות שפסלו של קדישמן, "עקדת יצחק" הוא באמת ענק!

מהמוזיאון  המשכנו לגלריה רוזנפלד שבדרום העיר.

בלב איזור תעשייה מלוכלך ומעופש צמחה לה גלריה": חלל תעשייתי צבוע בלבן, תוך שמירה על הצביון הקודם שלו, ובתוכו תערוכה מאד צבעונית ומרשימה של שחר סריג, " שתי שמשות ירח וירח". שחר, תלמיד ביה"ס לשעבר, ואח של טל (י"א) מציג תערוכה משולבת של ציורי שמן ופסלים. העבודות מאד צבעוניות ואקספרסיביות. לאחר סיבוב בתערוכה שוחחנו עם שרי גולן – סריג שהיא אוצרת הגלריה (וגם אשתו של שחר)  ושמענו על תהליך היצירה והאוצרות.

חזרנו הביתה, עייפים ומלאי מלאי השראה.

כתבה: נגה בן יעקב, רכזת האמנות

צדוק בן דוד, "טבע האדם", מוזיאון ת"א
הקליקו לאתר המוזיאון

מנשה קדישמן, "עקידת יצחק"
רחבת הכניסה למוזיאון ת"א

שחר סריג, "שתי שמשות ירח וירח"