logo   logo
כניסה למערכת

תלמידי שכבת ז' למדו גיאוגרפיה בעקבות
"מסביב לעולם בשמונים יום" של ז'ול ורן

  

 

 

 

מסביב לעולם עם מצעד הספרים

 

 

 

בהשראת הספר "מסביב לעולם בשמונים יום" בנה נתן זקס, מורה לגיאוגרפיה ולספרות, תכנית ייחודית וחווייתית. תלמידי שכבת ז' עבדו בספריה במסגרת התכנית ונהנו מאד, כפי שניתן להיווכח בתמונות.

 

 

 

מספר נתן:

 

 

מסביב לעולם בשמונים דקות: גרסת הגיאוגרפים

 

 

פילְיַ‏אס פוֹ‏ג ומשרתו, זַ‏'אן פספרטו‏‏, יצאו מלונדון בסוף המאה ה-19 במטרה אחת - להקיף את העולם בשמונים יום. הם חצו את יבשת אירופה, עברו דרך תעלת סואץ ומשם להודו ולכלכותא, לאחר שבועיים הגיעו להונג קונג וליפן, ובאניית קיטור ומסע של עשרים יום נוספים הגיעו לסן פרנסיסקו בארצות הברית, משם המשיכו לניו-יורק, וחזרו ללונדון.

 

סיפורו של ז'ול ורן, "מסביב לעולם בשמונים יום", נכתב ב-1872 ונודע כסיפור ההרפתקאות הגדול והחשוב ביותר שנכתב עד אז.  במרוצת השנים נוצרו גרסאות שונות לסיפור, יצאו סרטים, ולמעשה שימש הספר כבסיס לסיפורים רבים שנכתבו אחריו.

 

 

 

138 שנים לאחר מכן, קיימנו בבית הספר את מצעד הספרים בהסתמך על ספר נצחי זה. התלמידים קראו את הספר, ראו את הסרט המודרני והמשעשע, ועסקו בפעילויות רבות אשר נגזרו מתוך עולמם של שני הטיילים.

 

 

 

"האם מישהו היה פעם באסיה?" שאלתי בתחילת אחד השיעורים. לאחר רגע ארוך מן הצפוי ואף לא יד מורמת אחת, אחד התלמידים צעק: "אנחנו באסיה."  הצלחתי להבין את ההשתהות הזו. הרי ישראל נמצאת על הלוח הטקטוני האפריקני, ואם תשאלו את חובבי הספורט, אנו שייכים לאירופה בכלל. וישראל היא אמריקה הקטנה, לא?

 

 

 

כל תלמיד קיבל חוברת משלו, עם מפות ופעילויות שונות ומגוונות. הכיתות למדו על התרבויות השונות, על מפת היבשת, על ייחודו הגיאוגרפי של המקום, על השפות ועוד. תלמידי כיתה אחת אפילו למדו איך כותבים את שמותיהם ביפנית! 

 

 

 

במשך חודש עברו התלמידים חוויה לימודית מעניינת ומשובחת. יצוינו לשבח התנהגותם המופתית, סקרנותם וההשקעה הרבה של כולם.

 

 

 

תודה רבה לכל מי ששם כתף ועזר בחוויה זו ובעיקר, כמובן, לגלינה, שביצירתיות אינסופית ויוזמה רבה הפכה את הנקודה הגיאוגרפית במצעד הספרים לבלתי נשכחת. 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסביב לעולם בשמונים יום מאת ז'ול ורן:
גרסה מיוחדת, מאוירת ומוערת