logo   logo
כניסה למערכת

יום אמנותי מהצפון עד תל-אביב

סיור מגמת אמנות תשע"ג

ביום רביעי, 27.2.13, יצאה מגמת אמנות לסיור המגמה השנתי. הסיור היה מגוון ומעניין - והספקנו לפגוש מגוון רחב של אמנים ושל יצירות אמנות.

הסיור התחיל במרכז ההנצחה בטבעון, בתערוכה "על כנפי החומר". בתערוכה הוצגו עבודות של תלמידים מבוגרים העובדים בסדנא של יוקי צוק בשער העמקים. יוקי עבדה ב"עמקים-תבור" במשך 3 עשורים כרכזת מגמת אמנות ומורה לפיסול. היא חכתה לנו בתערוכה ושמחה להיפגש עם תלמידי המגמה ולספר להם על התערוכה.

במרכז ההנצחה ביקרנו בתערוכה נוספת: "יבשה", של האמנית בלהה אהרוני, העובדת בטכניקות מעורבות ובגישה אקלקטית.

ממרכז ההנצחה המשכנו לסדנאות האמנים בטבעון, לתערוכה  "סדקים" של דליה המאירי, שהציגה מגוון עבודות בחומר שרוף ורישומים על פרספקס. שמענו הסבר מעניין משלומית קוטר שלנו על טכניקת השריפה בה השתמשה האמנית: טכניקת ה"ראקו".

בהמשך נסענו לקבוץ שער העמקים, לפגישה מרתקת ומרגשת עם הציירת חיה גרץ רן. חיה מציירת בטכניקה מסורתית ריאליסטית, אך עובדת על מצעים לא שגרתיים ועוסקת בסוגיות מהותיות במציאות הישראלית, המבוססות על חוויות אישיות. הביקור בסטודיו של האמנית והשיחה איתה היו מעשירים וחוויתיים עבור התלמידים.

לקראת צהרים שמנו פעמינו לתל-אביב. התחלנו בככר המדינה - בגלריה "זימאק" והתרשמנו מאוד מיצירותיו הנפלאות של אלי שמיר, אמן עמק-יזרעאלי ומתערוכתו "כפר יהושע" בה צייר נופים רחבי ידיים של העמק ואנשי המקום.

מ"זימאק" עברנו למוזיאון תל-אביב, שם ביקרנו במספר תערוכות רב, ביניהן תערוכה גדולה מאוד של אמן עכשווי אמריקאי רב-תחומי: דאגלס גורדון. חלק מהסיור הודרך על ידי מורות המגמה ולאחר מכן ניתן לתלמידים זמן פנוי לסיור חופשי במוזיאון.

לא נפרדנו מתל-אביב לפני שעצרנו להתרשם מגודלה של אנדרטת השואה והגבורה של יגאל תומרקין בכיכר רבין ולהתבונן באנדרטת ההנצחה לרבין הממוקמת בקרבת בית העיריה.

... אפשר לומר שבאמת הספקנו הרבה - ומיצינו עד תום את ההזדמנות לצאת ליום מגמה, לראות וללמוד. עייפים אך מרוצים, מלאי חוויות ורשמים חזרנו הביתה.

צילמה:  נגה בן יעקב,  סכמה ורשמה: רזיה מרחב-דוניו

האנדרטה לשואה ולתקומה של תומרקין במבט מקרוב: ענקית....

במרכז ההנצחה בטבעון - פגישה עם יוקי בתערוכה "על כנפי החומר"