logo   logo
כניסה למערכת

14-21.7.2014 : עדכונים ותמונות

הדף פעיל החל מ - 14.7.14 ועד תום המסע

תמונות וסרטונים - באדיבות ראשת המשלחת וצוות המלווים:)

21.7.14 - יום אחרון למסע - נגה בן יעקב מעדכנת: בבוקר יצאנו מקרקוב לכיוון ורשה. בדרך עצרנו בקיילצה, שמענו על הפוגרום הנורא וסיימנו את הביקור בחיבוקים ונשיקות מקבוצת פולנים אוהבי ישראל. נכון לעכשיו - הטיסה בזמן. בתמונות: קיילצה וכרטיס הביקור של תנועת פולנים הרוצה להחזיר עטרה ליושנה ביחסי יהודים פולנים.

20.7.14 - יום שביעי למסע: היום ביקרנו באושוויץ. התחלנו באושוויץ 1 , ביקרנו במחנה ועצרנו גם ליד הבית של רודולף הס, שם הקריא העד שלנו, אריה, מכתב שכתב להס. המשכנו למחנה אושוויץ - בירקנאו. בתום הביקור ערכנו טקס מרגש והקראנו את שמות הנספים של חברי המשלחת. מחר נצא ליום האחרון של המסע ובסופו נטוס הביתה. מחר גם נעדכן לגבי שעת הטיסה אם יהיה צורך.

19.7.14 - יום שישי למסע: נגה בן יעקב מדווחת: במשלחת שלנו הכל בסדר ואנו מתנהלים לפי התכנית. עבר עלינו ערב לא פשוט, אבל החבר'ה כאן נפלאים! התמיכה, העזרה ההדדית והביחד עוזרים לכולנו. אנחנו ממשיכים כמתוכנן, תומכים בילדים, מחבקים ומחזקים אותם. אתם, מרחוק, יכולים לחזק ולעודד אותם להמשיך הלאה. היום סיירנו בקרקוב. היינו בגטו קרקוב ובאתרים נוספים בעיר, ביקרנו בסוקיניצה - השוק המקורה המרהיב של העיר וסיימנו במפגש עם חסידת אומות עולם, ובערב פולקלור ובו שירים וריקודים עם ארוחת ערב. בתמונות: ליד השולחנות הערוכים בערב הפולקלור.

18.7.14 – יום חמישי למסע. נגה בן-יעקב מעדכנת: היה לנו יום מיוחד היום. בבוקר ביקרנו באנדרטה למשפחת חסידי אומות עולם במרקובה. משם המשכנו לשיניאווה שם ניקינו, שיפצנו ושיקמנו מצבות בבית העלמין היהודי החרב שנמצא בעיירה. סיימנו את היום בשמחה חסידית בליז'נסק אצל הרבי אלימלך.  סיום היום – בקרקוב, בקבלת שבת חגיגית ומרגשת.

17.7.14 – יום רביעי למסע: היום ביקרנו בבוקר בלובלין והלכנו בעקבות ילדי בית היתומים.

לאחר מכן, הגענו למיידאנק. הביקור במחנה היה לא פשוט ומרגש. הלכנו בעקבות סיפורה של הלינה בירנבוים.  לאחר הטקס שקיימנו חילקנו את המכתבים מהבית. התרגשנו עד דמעות! בתמונות: חברי המשלחת בלובלין-ישיבה, בשער הכניסה למחנה מיידאנק וקוראים במכתבים למרגלות הר האפר.

16.7.14 - יום שלישי למסע -  נגה בן-יעקב מדווחת: אצלנו הכל מצוין. חם מאוד. מדי פעם גשם. הכל מתנהל לפי התכנית.  בתמונות - הטקס בורשה, במילא 18 לאחר הסיור לאורך מסלול הגבורה, שיחות באוטובוס עם העד שלנו במסע - אריה פינסקר ו... שכלול המנעלים בעקבות הגשם הפתאומי.

15.7.14 - יום שני למסע: מבקרים בטיקוצ'ין בבית הכנסת העתיק והיפהפה, שומעים את סיפור קהילת טיקוצ'ין ורוקדים ריקוד חסידי בבית הכנסת. ממשיכים ליער לופוחובה בו הוצאו להורג יהודי טיקוצ'ין ולאחר מכן נוסעים לטרבלינקה.

13.7.15 - יום ראשון למסע - נגה בן יעקב מעדכנת: נחתנו בשלום!

אתמול סיירנו ברובע היהודי ובגטו של קרקוב. היינו עייפים למדי, אבל בגבורה רבה החזקנו את העיניים פקוחות  ושמענו בסקרנות רבה את ההדרכות

מזג האוויר נפלא! קצת קריר ומעט גשום.

הבוקר אנחנו נוסעים לאושוויץ-בירקנאו

ד"ש מכולנו.

למעלה: בית הכנסת בטיקוצ'ין, יער לופוחובה והטקס בטרבלינקה

מימין: הריקוד החסידי בטרבלינקה - אל תחמיצו את השניות האחרונות כאשר גם העד שלנו אריה מצטרף לריקוד...