logo   logo
כניסה למערכת

במזג אויר סגרירי יצאה כיתה י' 7 ליום שדה לעכו העתיקה.
פתחנו את הסיור בביקור בבית הכנסת הטוניסאי שהוקם בשנת 1954 ע"י ציון בדש. בדש עיטר את כל קירותיו, תקרתו ורצפתו של בית הכנסת בפיסיפסים בהם מופיעים תיאורים של סיפורי המקרא וסמלים יהודיים וציוניים שונים, המספרים את כל ההיסטוריה של עם ישראל, מראשית תקופת האבות ועד ימינו אלו. בדש, המשמש כגבאי בית הכנסת סיפר את קורותיו וקורות המקום ונשא נאום ארוך שבו שיבח את ארץ ישראל, ארץ זבת חלב ודבש. הוא פנה לנוער ללמוד את עברה ומורשתה ולהישאר לחיות בארץ.
לאחר הביקור בבית הכנסת הלכנו אל העיר העתיקה וביקרנו בשער היבשה, בו נהג אחמד אלגזאר שליטה העותמאני של עכו בסוף המאה ה-18 לתלות את אויביו. עלינו לחומת אל גזאר שעמדה בפני המצור הצרפתי של נפוליאון בונאפרט בשנת 1799 וחזינו בתותחים שהביאו הבריטים, כדי להגן על העיר, תותחים שעדין מוצבים על החומה.
ביקרנו במבואה של אולמות האבירים (שרידי מטה המסדר הצלבני ההוספיטלרי ששכן בעכו) ומשם המשכנו למצודת עכו אשר שימשה בעבר כאחד מבתי הכלא של הבריטים. במצודה הועלו לתליה בגרדום תשעה מחברי המחתרות היהודיות בתקופת המנדט הבריטי וכיום שוכן במקום מוזיאון המחתרות (לח"י, אצ"ל, הגנה).
המשכנו לשוטט בסימטאות העיר העתיקה וביקרנו בשוק, בחאן אל עומדאן וכמובן בנמל. ראינו מחומת טיילת הים את הגלים המתנפצים על הסלעים וזיהינו את ההגנה שנותן בשעת סערה, נמל סירות הדייג הקטנות, שבעבר היה נמלה העיקרי של ארץ ישראל הצפונית.
היה יום מלא בחוויות שכולם חזרו ממנו מרוצים ומסופקים.