logo   logo
כניסה למערכת

  

             

 

תכנית "אמירים" לתלמידים מצטיינים בשנת הלימודים תשע"ט

בבית הספר פועלת זו השנה הרביעית תכנית "אמירים" מטעם האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. מטרת התכנית הינה להוביל תלמידים לפיתוח מצוינות במישורים האישי, האקדמי והחברתי. בנוסף, התכנית מקדמת תלמידים בעלי סקרנות רבה, מוטיבציה גבוהה ללמידה ולמחויבות חברתית.

בין היעדים המוצבים בהקמת קבוצות הלימוד:

פיתוח חשיבה לוגית וביקורתית ופיתוח מיומנויות חקר ופתרון בעיות

לימוד נושאים נוספים שאינם בתכנית הלימודים

עידוד יצירתיות ולמידה פעילה של התלמידים והגברת מעורבותם בתהליך הלמידה

התכנית מפתחת מודעות חברתית ומיומנויות לבניית תכנית מעורבות בקהילה

מודל ההעשרה ב"אמירים " מורכב משלושה שלבים : חשיפה, העמקה וחקר ,כאשר כל תלמיד נדרש להשתתף בשלושה קורסים : מדעי, אמנותי וחברתי - ערכי.

התכנית מלווה על ידי מנחת "אמירים" מטעם המחוז ואסתר שחר מרכזת את התכנית מטעם בית הספר.

 

 

 

   "אמנות מדעית" – תכנית משולבת

   מתקיימת בשכבות ז', ח' וט' בהנחיית אסתר שחר

הקורס כולל יחידות לימוד חווייתיות המתייחסות לתופעות מדעיות ולתופעות טבע גם מנקודת מבט אמנותית ויצירתית. הלמידה מתקיימת בין השאר בהוראת עמיתים, שילוב אמצעים טכנולוגיים, עיון בטקסטים ועוד, כאשר התלמידים מעבדים ומיישמים  את המידע שנרכש במגוון אמצעים יצירתיים ועיצוביים. הקורס חושף את התלמידים לתחומים חדשים, מעודד חשיבה ועשיה יצירתית. במהלך הקורס באים לידי ביטוי בין השאר : עיסוק בדילמות, עידוד הקשבה, התמדה, העמקה ופירוט, לקיחת אחריות, סבלנות וסובלנות, שיתוף פעולה ועוד.

בשכבת ט' התכנית כוללת יישום מנהיגות בקהילה באמצעות אמנות ועיצוב תוך יישום לימודי האמנות המדעית שנלמדו בשנתיים הקודמות ובהעמקת תכנים שעלו בקורס החברתי - ערכי. במהלך השנה  תלמידי הקבוצה יוזמים ומבצעים  פרויקט קבוצתי- קהילתי.

פרויקט באמנות מדעית

  

"שחמט והעשרה מתמטית"

מתקיים בשכבת ז' בהנחיית איתי סורין, בשכבת ח' בהנחיית רון אופיר

בקורס מתקיימת למידה המשלבת בין הכרה ותרגול של כללי משחק השחמט לבין העשרה במתמטיקה ובלוגיקה. מטרות המפגשים הינן הכרה והעמקה באלמנטים שונים של משחק השחמט, בשילוב פיתוח מיומנויות פתרון בעיות וחשיבה מסדר גבוה. בין השאר נלמדים בקורס: מטים בסיסיים, עקרונות הפתיחה, אלמנטים טקטיים ותחבולות, אסטרטגיה, שחמט לא שיגרתי ועוד. התרגול מתקיים בשילוב אליפות פנימית של חברי הקבוצה. במהלך השיעורים, התלמידים מגיעים לרמה מתקדמת ביכולת המשחק שלהם. במסגרת ההעשרה במתמטיקה ובלוגיקה, התלמידים עוסקים בין השאר בתחומים הבאים: חידות הגיון, סדרות מספרים, טעויות מתמטיות, פרדוקסים, דילמות ועוד. הקורס הינו פעיל וחוויתי , מעודד חשיבה מעמיקה ויוזמה אישית וקבוצתית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מפגש קבוצתי

"קורס חברתי- ערכי"

מתקיים בשכבות ז' וח' בהנחיית שרון ולרשטיין

במהלך המפגשים בקורס, מתקיימים תהליכים אישיים וקבוצתיים רבים ומורכבים. בכיתה ז' מתגבש כוחה של הקבוצה ועבודת הצוות בה, תוך עיסוק במגוון רחב של נושאים בהם: חזקות וחולשות, תפקידים בקבוצה, פיתוח מיומנויות תקשורת, נקודות מבט, הכרת האחר, אסרטיביות, ניהול קונפליקטים, פתרון בעיות ועוד.

בכיתה ח' הלמידה מעמיקה במודעות אישית ומובילה לפרויקט אישי בו מיושמים התכנים להם מוקדשים מעגלי השיח בקבוצה בהם: אמנות ההקשבה לזולת , קביעת יעדים אישיים, דילמות ערכיות, שייכות ועוד. בקורס  מומחשים התכנים השונים בפתיחות,  באופן חוויתי, בדיונים, משחקי תפקידים, יציאה לשטח, תיעוד ביומן מסע ועוד.

 

פותרים חידה מתמטית  

לעריכה טקסט יש לבחור עריכה מתוך התפריט של המודול