מטרות הוראה-למידה
א. רכישת השפה הפסיכולוגית, על מנת שנוכל לעמוד בהצלחה בבחינת הבגרות.
ב. רכישת השפה הפסיכולוגית, כמשקפיים דרכם נוכל להבין את המציאות מהפן הפסיכולוגי, להעלות שאלות ולהתבונן על האדם החברתי מזוויות מבט שונות.
נושאי הלימוד
א. מבוא
נגדיר מהי פסיכולוגיה, נסקור את תחומי העיסוק והרקע ההיסטורי.
נתייחס אל הפסיכולוגיה כמדע, נלמד את שיטות המחקר.
ב. למידה
נכיר תאוריות מרכזיות: הגישה ההתנהגותית - התנייה קלאסית, התנייה אופרנטית, הגישה קוגניטיבית, הגישה החברתית. נלמד את הניסויים הקלאסיים של הגישות.
ג. לחץ
נציג שלושה מודלים המסבירים לחץ – מודל הגירויים, מודל התגובות ומודל האינטראקציה. נכיר דרכי התמודדות שונות עם מצבי לחץ. נלמד על חרדת בחינות ועל הקשר בין לחץ ובריאות. נתייחס למחקרים חשובים בתחום
ד. אישיות
נכיר את התיאוריות של פרויד, בנדורה ורוג'רס להבנת האישיות
ה. פסיכולוגיה התפתחותית
נכיר שלוש תאוריות התפתחות מרכזיות - אריקסון, פרויד, פיאז'ה.
ו. פסיכולוגיה חברתית
נלמד אודות חשיבה חברתית. נעסוק בתהליכי עיבוד מידע חברתי וייחוס סיבה. נכיר את המושגים סכמות ועמדות. נלמד אודות תיאוריית האיזון או דיסוננס קוגניטיבי. נכיר מחקרים העוסקים בהשפעה חברתית ונתייחס לתהליכים בין אישיים מסוג אלטרואיזם ועזרה הדדית.
|